Auto auto logo
Profesionální síť autoservisů pro všechny typy vozidel.

Point s logo
Největší mezinárodní síť nezávislých specialistů 
v oblasti pneu s více 
než 2600 autoservisy 
po celém světě.

58d2587859c18.jpg 58d258d9338e8.jpg 58d2590bc31b9.jpg

Opravy klimatizací

 Klima

Opravy klimatizací jsou technicky, časově i cenově náročné, proto doporučujeme předcházet opravám kvalitní údržbou.

Pokud již dojde k poruše, je třeba nejprve velmi přesně identifikovat závadu pomocí speciálních diagnostických přístrojů. Proto doporučujeme opravu svěřit specializovanému CLIMATIC CENTRU s potřebným vybavením a zkušenostmi.

Únik chladícího média

Nejčastějším problémem autoklimatizací, je únik chladicího média. Při běžném provozu dochází k úniku média nejčastěji na pružných členech jako jsou hadice, dále také v místě spoje jednotlivých dílů a v neposlední řadě na mechanicky poškozených místech.

K únikům dochází u všech typů automobilových klimatizací. Někteří výrobci vozidel uvádí hodnotu přípustného úniku chladicího média za rok od 5 do 30% množství náplně. Pokud není okruh naplněn dostatečným množstvím chladiva nepochybně způsobí sníženou účinnost klimatizace.

Naše doporučení:
Vždy před sezónou využívání klimatizace si ve vašem voze nechte zkontrolovat její stav (účinnost klima a vlhkost vzduchu). Předejdete tak jejímu sníženému účinku anebo celkovému selhání tehdy, když to nejméně čekáte.

Porucha kompresoru

Další z častých závad klimatizačního okruhu je porucha kompresoru. Značný vliv na správný chod kompresoru má speciální vysoce viskosní olej. Tento olej má velmi podobnou funkci jako olej v motoru vozidla a také svou životnost! Zajišťuje přimazávání kompresoru a tím jeho správný chod. Při kontrole a údržbě klimatizačního okruhu je dobré dbát i na výměnu tohoto oleje.

Naše doporučení:
Při servisu klimatizace vozu doporučujeme provést odsátí zbytku starého oleje a naplnění nového, můžete tak předejít výdeji značného finančního obnosu za následnou opravu či výměnu "přidřeného" kompresoru.

Nepříjemný zápach klimatizace

K odstranění nepříjemných zápachů vycházejících z vaší klimatizace máme připraven kompletní program dezinfekce.

Po uvedení vozu do běžného provozu se bez našeho přičinění na výparníku klimatizace hromadí vlhkost a následně bez našeho dalšího přičinění vznikají v těchto místech různé nebezpečné bakterie a plísně. Výparník je pro tyto mikroorganismy jedním z "nejpřitažlivějších" míst ve vašem voze. Na výparníku klimatizace může být až 7x více bakterií než ve venkovním prostředí. Při spuštění klimatizace a ventilátoru jsou bakterie a mikroskopické plísně unášeny směrem do interiéru vozidla a následně vdechovány posádkou vozidla. Potíže se mohou projevit v podobě pálení očí, alergických reakcí, kašlaní, pálení v oblasti krku.

Usazování bakterií a vystavování se nepříznivým vlivům předejdete pouze kompletní dezinfekcí klimatizace. Klimatizace nabízí kompletní antibakteriální čištění na dvou různých úrovních. V obou případech s čištěním autoklimatizace doporučujeme vyměnit pylový filtr. (pylový filtr není zahrnut v ceně za dezinfekci)

Naše doporučení:
Nečekejte na zápach z klimatizace. Pokud se u vás již objevují potíže typu podráždění očí, pálení v krku nebo nutkání ke kašli, je nejvyšší čas provést dezinfekci okruhu. Obzvláště pokud jste alergik, či máte dispozice k alergickým projevům, nezanedbávejte toto doporučení. Pokud se u vás tyto reakce neobjevují, myslete i na ostatní spolucestující, obzvláště pak na malé děti.

Jak poznáte, že je čas na údržbu?

Máte pocit, že po zapnutí vaše klimatizace nefunguje správně?

Po nastavení a spuštění klimatizace na minimální teplotu, by se teplotní hodnota na výstupu ventilace měla pohybovat v rozmezí 3 až 9 stupňů, vlhkost vzduchu by měla být optimálně kolem 60% . Tyto hodnoty se mohou lišit podle teplotních faktorů v okolí vozu. Někteří výrobci uvádí provádět kontrolu funkčnosti autoklimatizace minimálně dvakrát ročně.

Naše doporučení:
Pro tyto účely slouží preventivní kontrola funkčnosti tj. diagnostika a test autoklimatizace, který vám v rámci našich služeb nabízíme v našem servisu za bezkonkurenční cenu.

Připravíme vyhodnocení funkčnosti a necháme na vašem zvážení výběr námi doporučovaných postupů. Předpokládaná doba testu je cca 15min.

Opravy trubek a hadic autoklimatizací

oprava netěsnosti klimatizace

Hadice a trubky autoklimatizace patří mezi často poruchové díly. Jsou však velmi drahé, proto v případě netěsnosti hadice, nebo trubky klimatizace, je výhodné ji nechat odborně opravit. Většinu závad lze velmi efektivně opravit za zlomek ceny nového dílu.

Častou poruchou v systému autoklimatizace je únik chladiva, prostřednictvím netěsné poškozené hadice, nebo trubky. Cena nového dílu bývá značná. Proto je velmi efektivní takovou hadici, případně trubku opravit.

Nejčastější důvody netěsnosti hadic:

  • mechanické poškození, prodření
  • hadice je stará a porézní
  • netěsnost v lisovaném spoji k potrubí

Oprava takovýchto poškození hadic spočívá v tom, že se poškozená hadice celá odstraní, tak že zůstanou pouze původní kovové koncovky a příruby. Původní hadice se vymění za novou odpovídající hadici a na původní příruby - koncovky se pomocí speciálního lisovacího nářadí tato nová hadice nalisuje. Takto vznikne obnovená hadice, která při použití správného materiálu a postupu práce má parametry shodné s novým komponentem za cenu mnohem nižší, než by byl nákup nového dílu. V případě přílišného zničení dílu, lze pomocí různých koncovek a spojek vyrobit i hadici zcela novou, přesně podle požadavku.

Nejčastější poruchy trubek:

  • koroze v úchytech
  • mechanické poškození, ulomení
  • mikroskopické dírky, způsobené korozí hliníku

Oprava těchto problémů je někdy možná svařením, což je někdy dost komplikované. Oprava v případech velmi zkorodovaných trubek je téměř nemožná. Druhá možnost je mechanická oprava pomocí specializovaných spojek a propojovacích fitinek systémem LOKRING. Pomocí této technologie dokážeme velmi efektivně opravit jakékoliv prasklé potrubí. Příliš poškozené části trubky nahradíme novou trubkou a potrubí, které je opravdu hodně zničené, také můžeme touto technologií vyrobit zcela nové. Také je možné vyrobit celou trubku na míru přesně podle potřeby.

Uvedené technologie opravy hadic a trubek jsou velice kvalitní, takže opravený díl má stejnou funkčnost jako díl nový.